4.4.2016

Kaikenikäiset kutsutaan osallistumaan Liikuta minua -päivään valtakunnallisesti

Kuva1 Kuva2
Kansalaisareena ry, vapaaehtoistoiminnan verkosto VaRes, ValikkoVerkosto, PiggyBaggy-tavarakimppakyyti, Tavarapyörä-asiantuntija, Pääkaupunkiseudun Kierrätyskeskus Oy, Suomen NNKY-liiton Kamalat äidit -projekti ja Mielentaide ry haastavat niin yksityishenkilöt kuin yhteisötkin osallistumaan keväiseen vapaaehtoisen ja omaehtoisen toiminnan teemapäivään 13.5.2016.

Kohtaamiset ja arjen vapaaehtoisuus rakentavat ja vahvistavat yhteisöllisyyttä, mielen hyvinvointia, turvallisuutta, elämäniloa ja arjen toimintakykyä. Liikuta minua -kohtaamiset voivat sisältää kulttuuria, omaehtoista auttamista, vapaaehtoisuutta, hyvän tekemistä tai monimuotoista vuorovaikutusta.

Tutustu vapaaehtoistyöhön, tuunaa oma pyöräsi kesäkuntoon ja testaa tavarapyörää

Teurastamon piha-alueella (Työpajankatu 2, Helsinki) 13.5.2016 klo 11−14 Kansalaisareenan vapaaehtoisten koordinaattori Marjo Salmela kertoo, mitä vapaaehtoistyömahdollisuuksia Kansalaisareena tarjoaa. Pääkaupunkiseudun Kierrätyskeskus tuo paikalle pyörien kevythuoltopisteen, jossa oman menopelin voi siistiä kesäkuntoon. Tarjolla on myös tietoa kestävän elämäntavan käytännön ratkaisuista, kuten astialainauksesta, matokompostoinnista, uudelleenkäytöstä ja tuunauksesta.

Mielentaide ry esittelee toimintaansa taiteellisin keinoin, jolloin pääsee omin käsin kokeilemaan luovuuttaan. Lisäksi paikalla on mukana taiteilijajäseniä kertomassa taiteen vaikutuksesta kuntoutumisessa. Ohessa järjestetään pientuotemyyjäiset toiminnan tukemiseksi. Mielentaide ry päivittää omaa ohjelmaansa yhdistyksen Facebook-sivulla,

Suomen NNKY-liiton Kamalat äidit -projekti tuo paikalle ”Kamalan ihanien äitien unelmakartan”, johon jokainen halukas voi kirjoittaa unelmiaan. Paikan päällä pääsee myös kokeilemaan tavarapyöriä. Gert-Jan Hendriks on tavarapyörä-asiantuntija, joka kertoo, mihin kaikkeen hauskaan ne sopivat. PiggyBaggy-tavarakimppakyydin jakamistalous-expertit houkuttelevat kuulemaan ja keskustelemaan digitalisaation, vapaaehtoistyön ja yhteisöllisyyden tulevaisuudesta. Ohjelmassa on lisäksi mm. ilmapallonjakoa ja mehutarjoilu.

Teurastamon piha-alueen Liikuta minua -tapahtumasta Facebookissa: https://www.facebook.com/events/1585008818456556
Kaikki Liikuta minua -tapahtumat kerätään kampanjan Facebook-tapahtumasivulle: https://www.facebook.com/events/1069455653074942/

Miten haluaisit viettää Liikuta minua -päivää?

Kuka tahansa voi järjestää myös omannäköisen tempauksensa Kukan päivänä tai muuna keväisenä päivänä. Liikuttaa voi monella eri tavalla – myös henkisesti. Tapahtuma voi olla vaikka
ARJESSA AUTTAMISTA                      NAAPURIAPUA
YHTEISEEN TEMPAUKSEEN OSALLISTUMISTA TAI SEN JÄRJESTÄMISTÄ
TAIDENÄYTTELYN TAI TEATTERIESITYKSEN JÄRJESTÄMISTÄ
          KULTTUURITAPAHTUMASSA KAVERINA OLEMISTA        YHDESSÄ ULKOILUA
KOULULAISVIERAILU HOIVAKODISSA             TAI JOTAIN IHAN MUUTA

Kuinka osallistua Liikuta minua –kampanjaan:

Ilmoita oma tapahtumasi http://kansalaisareena.fi/liikutaminua/ilmoita-tapahtumasi/. Tapahtumat nostetaan nettisivuilta myös Kansalaisareenan Facebookiin ja Twitteriin. Käytössä on tunniste #liikutaminua.

Muita Liikuta minua -tapahtumia järjestetään ainakin Espoossa, Oulussa, Kemissä, Seinäjoella ja Järvenpäässä:

Lisätietoja ja viestintäapua tapahtumille: Katja Reinikainen, katja.reinikainen(at)kansalaisareena.fi, 040 742 2235
Tavarapyöriin liittyvät asiat: Gert-Jan Hendriks: asiakaspalvelu(at)tavarapyora-asiantuntija.fi, 040 770 9853
PiggyBaggyn toiminta: Henni Ahvenlampi, henni.ahvenlampi(at)piggybaggy.com, 045 601 0390
Mielentaide ry:n koordinointi sekä haastattelupyynnöt: Ari Kiviaho, tj(at)mielentaide.fi, 046 530 1903