1.10.2015

Kuusinkertainen kilpailufinalisti PiggyBaggy lähtee pitchauksen maailmankiertueelle

Kuva

Tyypillisesti kansainvälisille messuille osallistuminen on startupeille liian kallista. Yhteisöllistä ja ekologista PiggyBaggy-kuljetuspalvelua kehittävän helsinkiläisen CoReorient Oy:n tilanne on eri tänä syksynä. Yritys on valittu kilpailufinalistiksi tai voittanut kokoaan ilmaisen osallistumisen kuuteen kansainväiseen tapahtumaan.

Yrityksen positiivinen ongelma tulee vastaan ensi viikolla. Nelihenkinen startup-tiimi jakautuu kolmeen pitchatakseen SXSW Eco -tapahtumassa Austinissa, mutta myös samaan aikaan eurooppalaisessa kilpailevassa vihreän älytalouden innovaatioiden konferenssissa Ecosummitissa Lontoossa. Samoille päiville osuu myös White Bull Tech Summit Barcelonassa, jonne PiggyBaggy matkustaa yhdessä 11 muun suomalaisen tech-startupin kanssa. Myöhemmin tänä syksynä PiggyBaggyn maailmankiertue vie tiimiä Brysseliin, Reykjavikiin ja Dubliniin.

Startupit osallistuvat messuille esitelläkseen itseään ja löytääkseen rahoitusta. PiggyBaggy/CoReorient on saanut julkista hankerahoitusta, kuten Euroopan Komission pk-yritysten Horizon 2020 rahaa ja etsii alkurahoitusta valmistautuessaan suurempaan rahoituksen A-kierrokseen.

PiggyBaggyn maailmankiertueen tapahtumat:
SXSW Eco, Austin, 5.-7. lokakuuta (pitchaus kilpailun finalisti)
Ecosummit, London, 6.-7. lokakuuta (kutsuttu puhuja)
White Bull Summit, Barcelona, 5.-7. lokakuuta (kilpailufinalisti)

E-Commerce, Paris, 21.-23. syyskuuta (kutsuttu puhuja)
GUE/NGL Mobility as a service meeting, Brussels, 14. lokakuuta (kutsuttu puhuja)
The Nordic Nature and Environment prize, Reykjavik, 27. lokakuuta (kutsuttu puhuja)
Web summit, Dublin, 3.-5. marraskuuta (osallistuja)

Lisätietoja CoReorient Oy:stä ja PiggyBaggy tavarakimppakyydistä pähkinänkuoressa: piggybaggy.com/yrityksesta
Yrityksen toimisto on Helsingin Teurastamon Maitolabra-yhteisössä ja kimppatyötilassa.

Lisätietoja: CoReorient/PiggyBaggyn markkinointipäällikkö Henni Ahvenlampi
+358 45 601 0390, henni.ahvenlampi ( at ) piggybaggy.com