30.6.2015

Lahtelaisen K-citymarket Paavolan verkkokaupan joukkoistettu PiggyBaggy-kotiinkuljetuskokeilu oli menestys!

K-citymarket Lahti Paavolan Tilaa ja Nouda -verkkopalvelun ja PiggyBaggy-tavarakimppakyydin kotiinkuljetuskokeilu on päättynyt suunnitellusti. Jatkon mahdollisuutta selvitetään.

Kokeilun aikana olemme toteuttaneet Suomen ensimmäiset verkkoruokakaupan joukkoistetut kotiinkuljetukset. 2,5 kk kokeilun aikana K-citymarket Lahti Paavolan kaikista verkkotilauksista 43 % sisälsi myös tavarakimppakyytikotiinkuljetuksen. Kaikki tavarakimppakyytitoimitukset toimitettiin perille sujuvasti. 90% kotiinkuljetettavista ostoksista kuljetti perille kanssakaupunkilainen. Vain 10 % kuljetettavista ostoksista toimitettiin varakuljetusjärjestelyllä, ja sekin toimi moitteetta. Asiakastyytyväisyys on ollut korkealla ja kokeilulla on saatu tarvittava kokemus palvelumallin laajentamiseen. Myös ikäihmisille suunnattu puhelintilausmahdollisuus sai lämpimän vastaanoton.

– Tilasin toukokuussa kaksi kertaa ja kesäkuussa kaksi kertaa. Hirveän hyvä palvelu, kun minulle oli vasta tehty polvileikkaus. Nuoria mukavia ihmisiä kuljettajina, joilla oli aikaa jutella myös mukavia. Suosittelin verkkokauppaa kiireisille työssäkäyville lapsilleni ja he innostuivat erityisesti tästä ostosten kotiintilausmahdollisuudesta”, kertoo yksi KCM Paavolan verkkokaupan kotiinkuljetusasiakkaista.

Kauimmaksi 5 € korvauksella ostoksia tavarakimppakyytikuljettaja vei 5,7 km päähän Paavolasta Lahden Riihelään. Myös ihan K-citymarketin vieressä 230 metrin päässä palvelu osoittautui todella tarpeelliseksi, koska näin lähelläkin palvelua tilattiin lyhyen kokeilun aikana neljä kertaa.

Tavarakimppakyytikokeilun jälkeen K-citymarket Paavolan ruoan ja päivittäistavaroiden Tilaa ja Nouda -verkkokauppapalvelu jatkaa normaalisti osoitteessawww.k-ruokakauppa.fi/k-citymarket-paavola.

Markkinointipäällikkö Henni Ahvenlampi, 045 601 0390, henni.ahvenlampi (at) piggybaggy.com
Paavolan K-citymarketin kauppias Marko Laaksonen, 050 3857570, marko.laaksonen (at) citymarket.fi