29.2.2016

Luottamus on yhteisön ydin

Yhteisöllinen tavarankuljetuspalvelu PiggyBaggy otti käyttöön käyttäjätilien vahvan tunnistautumisen

PiggyBaggy-tavarakimppakyytipalvelu on ensimmäinen yhteisöllinen tavarankuljetuspalvelu maailmassa, jonka käyttäjät voivat vahvistaa tilinsä vahvalla tunnistautumisella. Suomalaisen IT startupin CoReorient Oy:n kehittämä PiggyBaggy on jakamistalous-palvelu, jonka kautta on välitetty muun muassa Suomen ensimmäiset verkkoruokakaupan joukkoistetut kotiinkuljetukset.

– PiggyBaggy on joukkoistamiseen perustuva tavarankuljetuspalvelu, jossa kansalaiset kuljettavat tavaroita toisilleen matkansa varrella. Tämä mahdollistaa arjen kuljetustarpeiden hoitamisen yhteisöllisesti hyödyntäen olemassa olevaa liikennettä. Meille PiggyBaggyssä on todella tärkeää, että käyttäjämme voivat luottaa meihin ja toisiinsa. Siksi päätimme kohdentaa resurssimme vahvan tunnistautumisen toteuttamiseen esim. maksujärjestelmän käyttöönoton asemesta. Jälkimmäinen toki mahdollistaisi provision keräämisen kuljetusten hinnoista, mutta priorisoimme mieluummin käyttäjiemme esittämän toiveen toteuttamisen, kertoo PiggyBaggyn toimitusjohtaja Harri Paloheimo.

PiggyBaggyn käyttäjien vahva tunnistautuminen perustuu pankkien Tupas-varmennepalveluun. Käyttäjille tuttu ja helppo menetelmä lisää entisestään luottamusta toisiin käyttäjiin ja vähentää epäluuloa uudenlaisen palvelun kokeilemiseen. Tunnistautuminen PiggyBaggy-palvelussa muuttaa käyttäjän nimen Tupas-pankkitunnistejärjestelmään kirjatun nimen mukaiseksi. Näin muut palvelun käyttäjät voivat varmistua, että käyttäjä on juuri se henkilö, joka tämä sanoo olevansa. Tästä lähtien käyttäjät voivat halutessaan kommunikoida vain tunnistautuneiden käyttäjien kanssa.

– PiggyBaggyn yhteisössä ei ole ollut ongelmia tai rikollisuutta, vaan vahva tunnistautuminen otettiin käyttöön luottamuksen lisäämiseksi entisestään sekä ongelmien ennaltaehkäisemiseksi tulevaisuudessa. Haluamme esimerkillämme näyttää, että hyvin toteutetut jakamistalouden palvelut eivät turvallisuutensa osalta eroa muista ihmisten arjessaan jo käyttämistä palveluista, Paloheimo jatkaa.

Ekologinen ja paikallisyhteisöjä vahvistava kuljetuspalvelu säästää rahaa, aikaa sekä ympäristön resursseja. PiggyBaggy mahdollistaa kuljettamisen sekä pientä korvausta vastaan että toteuttaa myös vapaaehtoisuuteen perustuvia hankkeita sekä kannustaa myös muita tahoja sosiaaliseen vastuullisuuteen. Kokoajan edelleen kehitettävässä PiggyBaggyssä on tässä vaiheessa noin 1900 rekisteröitynyttä käyttäjää.

PiggyBaggyä kehitetään tiiviissä yhteistyössä verottajan, liikenne- ja viestintäministeriön sekä yksityisen sektorin ja kansalaisyhteiskunnan toimijoiden kanssa. Vahva tunnistautuminen on kehitetty yhteistyössä Signicat Oy:n kanssa. PiggyBaggy-palvelu voidaan myös liittää verkkokauppoihin ja kuljetuksen hallintaohjelmistoihin.

Lisätietoa PiggyBaggy-tavarakimppakyydistä ja mediakuvia: piggybaggy.com/medialle
Lisätietoa vahvasta tunnistautumisesta: piggybaggy.com/usein-esitettyja-kysymyksia/#MiksiTilinVahvistaminenTunnistautumallaOnTarkeaa

Lisätietoja: CoReorient/PiggyBaggyn markkinointipäällikkö Henni Ahvenlampi
+358 45 601 0390, henni.ahvenlampi ( at ) piggybaggy.com