5.5.2015

Myös puhelinruokatilaukset mahdollisia yhteisöllisen kotiinkuljetuksen kokeilussa Lahdessa

Suomen ensimmäinen vuonna 1971 perustettu K-citymarket Lahti Paavola otti 22.4.2015 käyttöön päivittäistavaroiden verkkokaupan ja kätevän Tilaa ja nouda -palvelun. Lisäksi Paavolassa testataan ensimmäisenä Suomessa 22.4.-15.6.2015 tavarakimppakyytiin perustuvaa edullista päivittäistavaroiden kotiinkuljetusta, jonka tuottaa PiggyBaggy-tavarakimppakyyti. Uudet palvelut tuovat edullisesti helpotusta ihmisten elämään. Halukkaat voivat vähentää kaupassa viettämäänsä aikaa ja tilata ostokset kotiovelle ympäristöystävällisesti.

Palvelukonsepti ulottuu myös vanhuksien ja erikoisryhmien tarpeisiin. Puhelintilaus mahdollisuudella halutaan varmistaa, että arkea helpottava ja monipuolinen verkkoruokakauppa sekä yhteisöllinen ja edullinen kotiinkuljetusvaihtoehto ovat aidosti tarjolla myös niille ihmisille, jotka eivät ole tottuneet verkkoasiointiin. Asiakaspalvelija ottaa ruokatilaukset vastaan puhelimitse ilman, että asiakkaan tarvitsee asioida verkkopalvelussa tai lähteä kauppaan. Ostokset toimitetaan asiakkaille samalla periaatteella naapuriapuna kuin verkkokaupan Tavarakimppakyyti-kokeilun asiakkaille.

– Yhteisöllisessä mielessä palvelu eroaa perinteisestä kuljetuspalvelusta oleellisesti, kun esim. juttukaveria kaipaava ikäihminen pyytää kuljettajana toimivaa naapuriaan jäämään kahville. Monet tavarakimppakyytikuljettajat ovat opiskelijoita ja heillä on todennäköisemmin aikaa jäädä, kun kuljetusyhtiön työntekijä jo joutuisi rientämään seuraavaan paikkaan, pohtii PiggyBaggyn markkinointipäällikkö Henni Ahvenlampi.

Lahden kaupungin sosiaali- ja terveystoimialan/asiakasohjausyksikkö SIIRI on luvannut välittää palvelukokeilusta tietoa edelleen ikäihmisille. Matalan kynnyksen palveluun voi tutustua ilman kuljetusmaksua 22.5. saakka, jonka jälkeen 23.5.-15.6. kuljetus maksaa vain 5 €/kuljetus. Verkkoruokakaupan keräily maksaa 4.90 € ja on ilmainen yli 100 € ostoksista.

Tavarakimppakyytikuljettaja saa aina 5 € vaivanpalkan per kuljetus. Tähän mennessä jo liki sata on ilmoittanut kiinnostuksensa toimia tavarakimppakyytikuljettajina tässä uudessa kauppakassien kuljetuskokeilussa.

Lehdistötilaisuus Ikäihmisten neuvonta- ja palvelupiste Siirissä 7.5. klo 11:
Vapaudenkatu 23 (Vapaudenkadun ja Saimaankadun kulmassa), Lahti

Lisätietoja palvelusta: piggybaggy.com/paavola

Markkinointipäällikkö Henni Ahvenlampi, 045 601 0390, henni.ahvenlampi(at)piggybaggy.com
Paavolan K-citymarketin kauppias Marko Laaksonen, 050 3857570, marko.laaksonen(at)citymarket.fi