8.4.2015

Paavolan K-citymarketille verkkokauppa ja kotiinkuljetus tavarakimppakyydillä

Suomen ensimmäinen vuonna 1971 perustettu K-citymarket Paavola Lahdessa jatkaa kehityksen suunnannäyttäjänä. Paavola ottaa 22. huhtikuuta käyttöön uuden ruoan verkkokaupan ja kätevän Tilaa ja nouda -palvelun. Lisäksi Paavolassa testataan ensimmäisenä Suomessa tavarakimppakyytiin perustuvaa edullista kotiinkuljetusta. Kotiinkuljetuskokeilun toteuttaa helsinkiläisen IT-yritys CoReorientin PiggyBaggy-tavarakimppakyyti. Kokeilu on osa Demos Helsingin Smart Retro -hanketta, jossa on mukana myös Lahden kaupunki.

PiggyBaggy on joukkoistamisella toimiva yhteisöllinen tavarankuljetuspalvelu, jossa ihmiset kuljettavat toisilleen tavaroita arkisten matkojensa ohessa. Säästyy rahaa, aikaa ja ympäristön resursseja.

Ruokaostosten joukkoistettu kotiinkuljetuskokeilu toimii näin: asiakas tekee ostokset K-citymarket Paavolan verkkopalvelussa ja tilaa ostoksilleen kotiinkuljetuksen PiggyBaggy-tavarakimppakyydillä. Kauppa toimittaa tuotteet Tilaa ja nouda -palvelunsa noutopaikalle sovittuun aikaan. PiggyBaggy välittää kuljetuspyynnön alueella oleville kuljettajille ja yksi heistä hoitaa ostokset asiakkaalle matkansa varrella. Tavaroita voi PiggyBaggyssä kuljettaa millä tahansa kulkuvälineellä, myös pyörällä ja kuljettaja saa Paavolan tapauksessa vaivannäöstä aina 5 euron korvauksen. Kuljettajien alaikä on 14 vuotta.

Uutta Suomessa kehitettyä palvelua hyödynnetään jo myös muualla Suomessa esim. kirjastokirjojen, verkko-ostosten ja kierrätystavaroiden kuljetuksiin.

– Ostosten kotiinkuljetukset tavarakimppakyydillä Paavolasta ovat ilmaisia Lahden alueella toukokuun puoleen väliin asti. Normaalihinta on 5 euroa. Kotiinkuljetuksen tilaamalla asiakas voi käyttää kaupassa käynnistä vapautuneen ajan, vaikka perheen kanssa nautiskellen tai nostaa jalat kattoon!, kertoo PiggyBaggyn toimitusjohtaja Harri Paloheimo iloisena.

– Sekä ruoan verkkokauppa että tavarakimppakyyti tuovat edullisesti helpotusta ihmisten elämään. Tarjoamme asiakkaillemme verkkokaupasta tilattujen tuotteiden keräilyn jopa ilmaiseksi. Halukkaat voivat vähentää kaupassa viettämäänsäaikaa ja joko noutaa ostokset kotimatkalla tai tilata ne suoraan kotiovelle ympäristöystävällisesti, kommentoi K-citymarket Paavolan kauppias Marko Laaksonen jatkaa.

Palvelukonsepti on kehitetty myös vanhuksien ja erikoisryhmien tarpeisiin, joten kunnat voisivat hyvin hyödyntää sitä palveluidensa tarjonnassa.

– Verkkotilaus ja kotiinkuljetus mahdollistavat, että kuntien kotipalveluiden työntekijöiden aikaa vapautuu kaupassa käynnistä esim. ulkoiluun ja kaivattuun kahvitteluun ikäihmisen kanssa, kertoo Harri Paloheimo.

Paavolan K-citymarketin verkkokauppa aukeaa 22.4. ja on avoinna kaikille asiakkaille. Joukkoistettu kotiinkuljetuksesta kiinnostuneita pyydetään käymään 9.4. alkaen Paavolan asiakaspalvelussa rekisteröitymässä kokeiluun henkilöllisyystodistuksen kanssa.

Paavolan K-citymarketin verkkokauppa: www.k-ruokakauppa.fi/k-citymarket-paavola

Lisäansioita haluavat voivat rekisteröityä tavarakimppakyytiin kuljettajiksi: www.piggybaggy.com/paavola

Paavolan K-citymarketin kauppias Marko Laaksonen, 050 3857570, marko.laaksonen(at)citymarket.fi
Markkinointipäällikkö Henni Ahvenlampi, 045 601 0390, henni.ahvenlampi(at)piggybaggy.com