8.9.2015

PiggyBaggy/CoReorient liittyi Cleantech Finland -verkostoon

Kuva

PiggyBaggy -tavarakimppakyytiä tuottava CoReorient startup on liittynyt Cleantech Finland -verkostoon. Cleantech Finland kokoaa yhteen Suomen johtavat ympäristöteknologia-alan yritykset ja asiantuntijat ja edistää näiden yritysten kansainvälistä kasvua viestinnän ja markkinoinnin keinoin.

PiggyBaggy on joukkoistamisella toimiva tavarankuljetuspalvelu, joka mahdollistaa arjen kuljetustarpeiden hoitamisen yhteisöllisesti. Ekologisen kuljetuspalvelun kautta ihmiset voivat kuljettaa työ- ja asiointimatkojensa varrella toisille tavaroita pientä korvausta vastaan, jolloin säästyy rahaa, aikaa sekä ympäristön resursseja. Palvelu voidaan liittää verkkokauppoihin ja kuljetuksen hallintaohjelmistoihin.

Piggybaggyyn on tässä vaiheessa rekisteröitynyt noin 1500 käyttäjää Suomessa. Sen kautta on tähän mennessä välitetty Suomen ensimmäiset verkkoruokakaupan joukkoistetut kotiinkuljetukset, muita verkkokauppojen ja käytetyn tavaran torien ostoksia sekä mm. kirjaston kirjoja.

”Kehitämme PiggyBaggyä tiiviissä yhteistyössä verottajan, liikenne- ja viestintäministeriön sekä yksityisen sektorin ja kansalaisyhteiskunnan toimijoiden kanssa. Seuraavaksi verkkoruokakaupan kotiinkuljetuksia testataan Tanskassa.”, sanoo CoReorientin toimitusjohtaja Harri Paloheimo.

PiggyBaggy/CoReorient hakee tällä hetkellä tanskalaisia viestintäyhteistyökumppaneita.

PiggyBaggystä on mahdollista kuulla lisää 9.9.2015 Työ- ja Elinkeinoministeriön Global Cleantech Summit -tapahtumassa Helsingissä klo 15-16.

”Paine co2 -päästöjen sekä liikenneruuhkien vähentämiseksi johtaa siihen, että kuluttajille suunnattavien cleantechiksi katsottavien palveluiden merkitys tulee kasvamaan esimerkiksi juuri liikkumisen ja tavarankuljetusten osalta. On siksi erittäin arvokasta, että Suomessa kehitetään myös kuluttajapuolen Cleantech-sovellutuksia. Näemme siksi tärkeäksi edistää myös ns. consumer cleantechin kansainvälistymistä”, kertoo Cleantech Finlandin Client Relations Manager Petri Lintumäki Finprosta.

Lisätietoa PiggyBaggy-tavarakimppakyydistä:  piggybaggy.com
Lisätietoja: CoReorient/PiggyBaggyn markkinointipäällikkö Henni Ahvenlampi, +358 45 601 0390, henni.ahvenlampi ( at ) piggybaggy.com